Menü
2005. 09. 02
A városközpont új arca
Elkészült és megnyílt a múlt héten az utóbbi évtizedek legnagyobb érdi beruházása, a Stop Shop bevásárlópark, amely - amint felvételünk is tanúsítja - gyökeresen átformálta a városközpontot, s amely a többi, már létező és épülőben lévő, illetve tervezett létesítménnyel együtt már-már egy hatvanezres településhez méltó belváros képét vetíti elénk.
A városközpont új arca

Elkészült és megnyílt a múlt héten az utóbbi évtizedek legnagyobb érdi beruházása, a Stop Shop bevásárlópark, amely - amint felvételünk is tanúsítja - gyökeresen átformálta a városközpontot, s amely a többi, már létező és épülőben lévő, illetve tervezett létesítménnyel együtt már-már egy hatvanezres településhez méltó belváros képét vetíti elénk.

Kevesen hitték - a beruházókon és kivitelezőkön kívül -, a múlt hét elején, hogy a Stop Shop bevásárlópark és környéke elkészül a szerda délutáni hivatalos és a csütörtöki közönségmegnyitóra. Aztán csütörtök reggel az ünnepélyes szalagátvágáskor már gyülekező vásárlók, nézelődők egy lényegében kész létesítményt találtak. Az áruházat és a parkolóházat az új körforgalmon keresztül lehetett megközelíteni, kinyitott az üzletek többsége is. (Mint megtudtuk, a még üres helyiségek zöme is gazdára talált, csak még a nyitásukra kell várni egy keveset.) Természetesen, ahogy egy ekkora nagyságú és jelentőségű beruházáshoz illik, volt sajtótájékoztató, hivatalos megnyitó, szalagátvágás és több köszöntő és nyitó beszéd. Utóbbiakban mind Döcsakovszky Béla polgármester, mind pedig Hans-Peter Frauenhoffer, a fő befektető, a Center Invest Kft. vezetője a vállalkozás jelentőségét méltatta.

A polgármester visszaemlékezett arra, amikor két és fél évvel ezelőtt az osztrák cég képviselői felkeresték, s megkezdődtek a tárgyalások, s arra, hogy a Volánbusz Rt. is bekapcsolódott az előkészítésbe, aminek eredményeként a jelenlegi konstrukció körvonalazódott, éppen Pekli Ferenc vezérigazgató ötlete nyomán. Nevezetesen az, hogy a bevásárlópark létesítését összekapcsolják egy új buszpályaudvar és parkolóház építésével. Nem véletlen, hogy ez az ötlet a beruházók tetszését is elnyerte, hiszen az érdi buszvégállomáson naponta 16-18 ezer ember fordul meg, s a jövőben ők a Stop Shopon keresztül közelíthetik meg a pályaudvart. De a naponta ingázók számára is kedvező - különös tekintettel a MÁV terveire az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztésében -, hogy az autóbusz-pályaudvar és a vasútállomás lényegében összeépült. Mindent egybevetve Érd egy közlekedésikereskedelmi központtal gazdagodott, ami még további fejlesztési lehetőségeket rejt magában, hiszen a beruházók tervei között szerepel a régi buszpályaudvar helyén egy újabb létesítmény építése, sőt esetleg egy további egység felépítése is.